BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

You Can Say
Grab a Graphic from pYzam.com

Sunday, October 18, 2009

kasih lama bertaut kembali....syahdunyer..!!!!!

alhamdulillah...
hanya ucapan itu yang mampu diucapkan tika ini...
betul kan kata-kata keramat....
"kalau dah jodoh tak ke mana...."
dan itulah yang berlaku....
walau terpisah di antara dua benua sekalipun...
tapi, kalau dah jodoh....
kan bertaut jugak...
ibarat ikan di laut...
asam keping di darat...
dalam kuah ikan singgang bertemu jua...
hik8...
yang tu masakan tradisional orang kelantan...
he8...
tapi,
walau apa pun....
ada hikmah rupanya perceraian yang berlaku tu....
sori, Hakim....
tapi..
ikhlas saya cakap....
saya rasa hepi sangat bila saya dengar awak dah "takde apa-apa" dengan isteri awak tu...
huhuhuuuu.....
maaf andai statement saya ni agak terlampau....
tapi, itulah yang sebetulnya....
sebab...
bila awak dah kembali "solo"....
itu petanda...
yang kasih lama bertaut kembali...
saya gembira sangat...!!!!
sudah sekian lama menanggung derita...
akhirnya kebahagiaan bertamu jua....
ceeewaahhhh....
and i hope....
awak dapat jaga "makwe kesayangan" saya tu elok-elok...
dialah pengarang jantung hati saya....
heheheheeee...
saya sentiasa doakan kebahagiaan kalian berdua....
untuk Hakim....
jadikan peristiwa yang berlaku sebelum ini sebagai pengajaran untuk awak dalam melayari kehidupan berumah tangga buat kali yang ke-2....
sesungguhnya Syirah adalah seorang yang sangat setia dan menyayangi awak sepenuh hatinya....
so...
awak kena jaga dia elok-elok tau...
kalau saya dapat report dari syirah pasal awak abaikan dia....
i sue you...see u in the cort...!!
ada faham...
i'm serious ok...!!!
hmmmm....
dari kisah awak nie...
saya dapat faham satu perkara....
pilihan ibu bapa tidak semestinya yang itulah jodoh kita....
yang akan kekal selamanya...
but, i'm very proud of you, Hakim...
awak adalah seorang anak yang baik...
hmmmm....
tringat saya tagline drama nur kasih....
apa yang sanggup dikorbankan demi cinta.....???
kehendak sendiri...
that's you...Hakim...!!!
saya betul-betul kagum dengan awak...
demi kasih terhadap keluarga awak...
awak sanggup lepaskan kemahuan awak sendiri....
dan memilih kemahuan orang tua awak....
dan sesungguhnya Allah itu Maha Adil...
awak sudah pun mendapat kembali kebahagiaan yang awak impikan selama ini....
syukur alhamdulillah...!!!!
siapa sangka kan....
but, the most important thing u can't remember....
don't forget my tribution ok...??
he8...
gurau jea....
saya tak harapkan pun awak dan syirah membalas segala jasa dan pertolongan saya...
cuma sekadar...
cukuplah awak berdua tidak lupa mendoakan saya setiap kali lepas solat....
amin....!!!!
i hope...
both of you can be a good wife and husband....
moga kebahagiaan always shining your life....
dan saya.......
errrmmmmmm.....
biarkan "ianya" datang sendiri.....
kerana saya yakin yang....
janji Ilahi itu pasti.....

KALAM: cintaku x kesampaian....alahaaaaaiiiii,sedih betul..xpelah,cari jea yang lain.kumbang bukan seekor...he8

3 comments:

Anonymous said...

ikan di laut,asam di darat,dalam periuk,bikin mufakat..hiks!mmg trase syahdu bile bce cite nie.the love story of the year...ahaks!

Anonymous said...

salam kalam.amboi..bwajah baru blog kalam ni.very nice..!!!4 this n3,this is a truly of love..huhuhuuu..n don't forget to say congratulation 2 your friends..wish both of them,hepi 2gether..
n me?still waiting my mr right..wish me luck!

Anonymous said...

da x smbung ker..kerana wasiat..huhuh